Att äta en kaka...

men ändå ha den kvar...
"varje dag i en evighet."


Två veckor har snart passerat på min nya praktikplats, vilket också betyder att det snart är jullov. Har verkligen stresigt med juklapparna eftersom inte alla verkar hinna dyka upp innan 24/12.. ouch!

Julkonserten i lördags gick bra! alltid lika roligt att komma upp på scen och rocka loss lite :) Hoppas såklart på lite fler i publiken, hade inte skadat! (piiiikpik!)


Jag har tendenser till att läsa mig in på texter allt för mycket. De låtar som jag själv kan relatera till fastnar och jag lyssnar på dom åter och åter igen... jag är nog inte den enda! Det finns två låtar som går runt i mitt huvud just nu. De två har små textdelar som känns riktigt verkliga för mig;

It's a little too late for you to come back
Say it's just a mistake, think I'd forgive you like that
If you thought I would wait for you
You got it wrong

You're just a boy
And you don't understand
How it feels to love a girl someday
You wish you were a better man
You don't listen to her
You don't care how it hurts
Until you lose the one you wanted
Because you've taken her for granted
And everything you had got destroyed

Beyonzé - If I where a Boy.

Oh the truth hurts
And lies worse
How can I give anymore
When I love you a little less than before

But we're running through the fire
When there's nothing left to save
It's like chasing the very last train
When we both know it's too late

Nelly Furtado Ft. James Morrison - Broken strings.


På återseende mina kamrater!

Kommentarer
Postat av: gissa vem

fatta vilket gäng som kommer o kollar på lördag :) Hoppas jag inte är så blödig som jag brukar o att ni inte sjunger alltför fint :Phehuu

2008-12-18 @ 00:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0